Nem csak a közutakon, de a versenypályákon is egyre inkább teret nyernek az elektromos autók. A 2012-ben megalakult, és első világbajnoki évét 2014-15-ben lebonyolító FIA Formula-e meglepően gyorsan válik népszerűvé az autósportokat kedvelők körében. Valószínűleg ennek egyik oka az is, hogy a szezon valamennyi futamát városi (vagyis nem épített) pályán bonyolították le. Ezzel egyrészt könnyebben megközelíthetővé tették a csapatokat, és a versenyzőket egyaránt, másrész bizonyították, hogy az autósport nem feltétlenül kell, hogy zajos, bűzös, környezetszennyező legyen.
Az első FIA Fourmula-e Világbajnokság London szívében rendezett nagydíján történelmi pillanatnak lehettünk a szemtanúi internetes közvetítésen is: az első Formula E világbajnok kihirdetésének. Június 27-én és 28-án Londonban rendezték meg a FIA Formula E világbajnokságának 10. és 11. futamát, az első kettőt Nagy-Britanniában. A 11. futam egyben a záró futama is volt a 2014-15 évi Formula E világbajnokságnak. A londoni futamokat a Battersea parkban rendezték, utcai pályán, nagyon kellemes környezetben.
A pálya London térképén és légi felvételen.
Mindkét futam nagyon izgalmas versenyt hozott. A 11. futam utolsó öt körében még mindig nyitott volt a kérdés, hogy melyik versenyző lesz az első Formula-E világbajnok. Izgalmas körök, előzési próbálkozások után csak a célba érkezéskor dőlt el a világbajnoki cím sorsa. A Formula-E első szezonjának végeredménye:
Egyéni világbajnok Nelson Piquet Jr. NEXTEV TCR Formula E Team lett, a csapat-világbajnokságot pedig az e.dams-Renault nyerte.
A világbajnokság végeredménye számokban:
Egyéni (csak az első 10 helyezett)
Csapat
Végül néhány fotó a londoni futamokról (screeshotok, és hivatalos fotók az internetről):
A Safety Car is tisztán elektromos hajtású: egy BMW i8
A 10. futam eredményhirdetése
A 11. futam eredményhirdetése
A cikkhez kapcsolódó link:A FIA Formula-E hivatalos honlapja: http://www.fiaformulae.com/